sobota lutego 23 , 2019

Jachtklub Morski "Neptun" liczy obecnie ponad 120 członków. Przystań klubowa jest macierzystym portem dla 90 jachtów, małych i większych, od 5,5 do 12 metrów. Pływa na nich rodzinnie około czterystu osób.


Regaty o Puchar Komandora JKM NEPTUN

Regaty o Puchar Komandora JKM NEPTUN  17 i 18 września 2011.

RELACJA FILMOWA http://www.youtube.com/user/niko3miasto#p/u/6/kDju1Y6_iBk

Pogoda była wyśmienita - słońce i południowy wiatr, mała fala na Zatoce, w niedzielę było bardziej pochmurno, ale deszcz zaczął padać już po zakończeniu regat.

Na planowane regaty na klubowych "Słonkach" zgłosiło się tylko dwóch śmiałków, a to za mało osób, żeby rozgrywać regaty.

Więcej: Regaty o Puchar Komandora JKM NEPTUN

   

WIERCIMY W GDYNI

Siedemnastego sierpnia 2011 r. o godz.06:05 z basenu jachtowego klubu Neptun, na wiosłach (pewnie dla tego, żeby nie budzić śpiących na jachtach członków klubu ) wypłynęła łódź robocza ŁR-5 „Neptun 1”. Łódź z dwiema osobami na pokładzie, udała się, już później na silniku, do Twierdzy Wisłoujście, gdzie dołączyła do zestawu holownik „Belona” i platforma wiertnicza.
Tak właśnie rozpoczął się pierwszy dzień pracy „Neptuna 1” na zlecenie firmy prowadzącej odwierty geologiczne w dnie morskim. Igor i Andrzej przeprowadzili łódkę na umówione miejsce spotkania i potem wspólnie do Gdyni.
Od kilku lat, klub współpracuje z firmą „Coneco”, asystując podczas prac wiertniczych w różnych miejscach polskiego  wybrzeża i portach. Nasi bosmani stanowiący obsługę łodzi roboczej pracowali między innymi w kanale Płonia, na Wiśle Martwej po obu jej brzegach, aż do zakrętu Pięciu Gwizdków. W zeszłym roku zostaliśmy zaproszeni do współpracy na redzie portu w Dźwirzynie.
Obecnie asysta wierceń odbywa się w porcie w Gdyni na nabrzeżu Szwedzkim.
Zbadanie próbek z kilkunastu metrów głębokości  posłuży później do stworzenia dokumentacji wykonawczej planowanego remontu nabrzeża. Nasze zadanie polega na holowaniu wierzy wiertniczej na miejsca wierceń, asystowanie podczas pracy i odholowywanie na miejsce postoju. Prace potrwają do końca tygodnia, później powrót do klubu. Miejmy nadzieję, że pogoda na przejście dopisze.


Igor Rejmer

   

REMONT HALI LAMINATÓW

To gruzowisko, widoczne na zdjęciu, to rozpoczęty remont hali laminatów w wykonaniu naszych wspaniałych bosmanów. Remont był zaplanowany wiele lat temu i ma polegać na obniżeniu posadzki i poprawieniu izolacji poziomej, aby nie wybijała woda od strony skarpy.

Większe jachty, których coraz więcej w klubie, przestały mieścić się do ogrzewanego pomieszczenia remontowego, w celu dokonywania drobnych remontów. Wszelkie prace malarskie na jachtach, skupiają się tuż przed wodowaniem jednostek. Po obniżeniu posadzki będzie można wprowadzać bez trudu większe jachty w ciągu zimy, dzięki czemu sezon remontowy nie musi trwać trzy tygodnie, ale może być rozłożony na cały rok. Drugim problemem jest brak na terenie klubu pomieszczenia ślusarni. Zarząd załatwia już niezbędne pozwolenia i jak tylko będzie możliwość powstanie nowe pomieszczenie ślusarni.

Plan remontu hali laminatów jest taki: Skucie starej posadzki, wybranie gruzu i ziemi, wymiana gruntu, ułożenie izolacji, wylanie nowej posadzki. Gdyby nie pomoc członka klubu, który na naszą prośbę i w razie potrzeby podsyła ciężki sprzęt budowlany, remont nie był by możliwy. Bardzo dziękujemy.

Trzymajcie kciuki Igor Rejmer

   

Strona 42 z 45

Polecamy

marinetraffic

Kursy walut NBP

Kursy walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
NBP 2019-02-22
USD 3,8242 -0,01%
EUR 4,3387 +0,15%
CHF 3,8225 +0,14%
GBP 4,9787 -0,36%
Wspierane przez Money.pl

Newsletter

News i ogłoszenia

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8